Leilighet i Kroatia - Umag

Feriehus
1
 Ledig  
1
 Mulig ankomstdag  
1
 Valgt periode  
1
 Ikke ledig  
Velg ønsket ankomstdag i kalenderen for å få den eksakte prisen

 Gratis avbestilling så lenge du ikke betalt inn 1:a rate. Ønsker du hjelp, kontakt oss på [email protected]

Betingelser og vilkår

Generelle forhold

Tilleggsutgifter på stedet. Forhåndsbestemte kostnader (obligatoriske tilleggskostnader) som uansett må dekkes er blitt lagt til i den prisen du har fått oppgitt når ordren ble bekreftet. Variable kostnader, som avhenger av antall reisende, reisegruppens sammensetning eller forbruk (f.eks.

  1. Generelle forhold

    Din booking og kontrakt er gjort hos firmaet HHD AG, Sveits, Sägereistrasse 20, CH-8152 Glattbrugg (heretter kun «HHD»). Ved å gjennomføre booking, anerkjenner og aksepterer hver kunde:

    1. Disse vilkårene er bindende for dem og for de personene som registreres av dem;
    2. Vår bruk av personopplysninger i samsvar med vår personvernpolicy, og han / hun er autorisert på vegne av alle personer som er oppført ved bookingen, for å utlevere sine personlige opplysninger til oss, inkludert eventuelle spesiell data (for eksempel informasjon om helseforhold eller funksjonshemninger og diet);
    3. han / hun er over 18 år
    4. Han / hun aksepterer økonomisk ansvar for betaling av bookingen på vegne av alle personer som er oppgitt ved booking.
  2. Inngåelse av kontrakt

    Reservasjonen kan gjøres skriftlig i reisebyrået eller skriftlig, via telefon eller via e-post med HHD eller over internett. Ved booking, inngår du en bindende avtale med HHD. Den elektroniske kvitteringen ved booking hos HHD er ikke en bekreftelse på at en avtale er inngått. Beskrivelsene, bilder og prisuttalelser i katalogen eller på HHDs hjemmesider som gjelder for bestillingsperioden skal være gyldige, for at tjenestene som skal utføres av HHD skal være innenfor rammen av kontrakten. Kontrakten mellom deg og HHD oppstår når HHD utsteder en bestillingsbekreftelse som sendes av HHD innen 7 dager uten forsinkelser.

    Hvis bestillingsbekreftelsen avviker fra brosjyrebeskrivelsen, bekrefter du inngåelse av kontrakten på grunnlag av bestillingsbekreftelsen når du gjennomfører forskuddsbetaling

    Vi påpeker at det ikke finnes noen rett til å avbestille eller annulere tjenestene som tilbys, i henhold til Forbrukerkjøpsloven, Angreretttloven eller annen relevant lovgivning, ut over det som følger av preseptorisk (tvingende) lovgivning. Bestemmelsene i disse reisevilkårene under «Tilbaketrekking» gjelder

    HHD forbeholder seg retten til å korrigere åpenbare feil, for eksempel trykkfeil, regnefeil eller uintenderte endringer på internett.

    Andrehåndsutleie av HHDs ferieboliger og leiligheter er ikke tillatt, heller ikke markedsføring med egen prising.

    Du kan informere om eventuelle spesielle forespørsler eller ønsker du har ved booking. Husk imidlertid at HHD ikke kan påta seg noen garantier for deres oppfyllelse. Spesielle forespørsler samt bookinger under spesielle betingelser og muntlige avtaler er kun gyldige dersom de er bekreftet av HHD skriftlig.

  3. Betalinger / reisedokumenter

    Forskuddsbetaling er 20% av prisen på bookingen. Det forfaller til betaling uten forsinkelse etter mottak av bookingbekreftelsen. Resterende pris betales 4 uker før startdato for tjenestene. Ved booking innen 4 uker etter startdato for tjenestene, skal hele bookingprisen betales for betaling. Reisedokumentene er klare for henting hos reisebyrået eller sendes via post eller e-post i god tid før reisen. Dersom forskuddsbetalingen og / eller restbeløpet etter en påminnelse om fastsetting av en periode for å foreta betaling, ikke er tilgjengelig i henhold til avtalte løpetider, har vi krav på tilbaketrekking fra reisekontrakten og kan belaste deg kostnaden ved tilbaketrekking av kontrakten i henhold til disse vilkårene.

  4. Spesielle forhold og referanser
    1. Tjenestene som tilbys av oss, er i utgangspunktet ikke egnet for personer med begrenset mobilitet. Men vi gir gjerne råd i det enkelte tilfellet.
    2. Tilleggskostnader
      Tilleggsutgifter på stedet. Forhåndsbestemte kostnader (obligatoriske tilleggskostnader) som uansett må dekkes er blitt lagt til i den prisen du har fått oppgitt når ordren ble bekreftet. Variable kostnader, som avhenger av antall reisende, reisegruppens sammensetning eller forbruk (f.eks. turistskatt, elektrisitet, gass, oppvarming, ved, vann, vaskeri) er delvis betalt til husets eier eller nøkkelholder, avhengig av bruk på eiendommen. Som regel skjer betalingen i kontanter. Du er ansvarlig for å gjøre denne betalingen direkte til husets eier. Hvis tilleggsutgifter er oppgitt i beskrivelsen av utleieobjektet, blir de også belastet for barn og spedbarn.
    3. Husets eier / nøkkelinnehaver har rett til å kreve et passende depositum ved overlevering av nøkkelen. Som regel er depositumet betalt kontant i euro. Hvis kredittkort aksepteres, vil dette være oppgitt i beskrivelsen av utleieobjektet. Depositumet refunderes på stedet ved godkjent overlevering av utleieobjektet. I enkelte tilfeller er det mulig at depositumet kun refunderes ved bankoverføring etter at kundene har reist. Eventuelle erstatningskrav fra huseier skal ikke påvirkes av tilbakebetaling. HHD forbeholder seg retten til å videresende kundens adressedata til huseier i denne forbindelse på grunnlag av Art. 6 (1) f i Personverndirektivet. Mobilnummeret som er oppgitt ved booking, e-postadressen og postadressen som er oppgitt, kan videresendes til husets eier for kommunikasjon på ankomstdagen i henhold til Art. 6 (1) b i Personverndirektivet.
    4. Depositum, håndtering av depositum og tilleggsutgifter på stedet inngår ikke i reiseavtalen med HHD. Det er ingen uttalelser i beskrivelsene i katalogene om turistskatt på reisemålene, da de nøyaktige beløpene er varierende. Avhengig av beliggenhet, kan det forventes mellom ca. €0.50 and €7.- per person / dag (barn mindre).
    5. Grunnleggende rengjøring gjøres av deg som kunde, uavhengig av huseieres sluttrengjøring. Grunnleggende rengjøring inkluderer rengjøring av kjøkkenet eller lignende, vaske opp og sette på plass servise, kaste gjenværende mat og alt avfall, re av sengene og feie eller støvsuge alle rommene.

      Sluttrengjøring inkluderer blant annet grundig rengjøring av kjøkken, bad / dusj / WC og vask av gulvene. I enkelte utleieobjekter kan du velge om du ønsker å rengjøre ferieboligen selv eller overlate rengjøringen til husets eier/nøkkelholder og betale for denne tjenesten. Du finner informasjon om dette i beskrivelsen av det aktuelle utleieobjektet.

    6. I beskrivelsene av ferieboligene er det angitt om sengetøy og håndklær er tilgjengelige, må medbringes, eller muligens leies på stedet. Standardbredden på franske senger og dobbeltsengmadrasser er 1,40m. Hvis sengetøy og / eller håndklær kan leies på stedet, og du ønsker å benytte deg av denne tjenesten, vennligst oppgi dette ønsket ved booking. I noen tilfeller er badehåndklær tilgjengelig, generelt anbefaler vi å ta dette med. Ta med basseng- og badehåndklær. Toalettpapir og oppvask- og rengjøringsprodukter må som regel medbringes.
    7. Hvis flere senger og / eller barnesenger er tilgjengelige, finner du dette oppgitt i den aktuelle eiendomsbeskrivelsen. Som regel må du ta med sengetøy til barnesenger. Vennligst vær oppmerksom på om barnesengen inngår i maksimalt antall gjester oppgitt, eller om ytterligere en person kan innkvarteres i utleieobjektet. Barnesenger er som regel egnet for barn opp til 2 år. Ekstra senger og barnesenger må bestilles og bekreftetes i bookingen, og antallet personer må stemme overens med reisedokument. Som regel er det kun tilgjengelig en ekstra seng eller en barneseng.
    8. Du vil også se i eiendomsbeskrivelsen om kjæledyr (ofte kun hund eller katt) er tillatt eller ikke. I alle tilfeller må kjæledyr være registrert ved booking, med en informasjon om art og størrelse, selv om kjæledyr er tillatt ifølge beskrivelsen av boligen. Som et prinsipp gjelder bare tillatelsen for ett kjæledyr om det ikke er angitt noe annet i beskrivelsen av boligen.

      Hvis kjæledyr ikke er tillatt, betyr dette ikke automatisk at det ikke kan forekomme at det er kjæledyr i huset, i feriekomplekset etc. eller at det ikke av og til er kjæledyr boligen du har booket. Dette kan skyldes at noen av boligene i feriekomplekset er privateide og dermed ikke pålagt å følge disse reglene, eller at eieren av et landlig utleieobjekt selv eier dyr og ikke ønsker konflikter mellom egne dyr og gjesters hunder

      Dersom det er et generelt prinsipp at kjæledyr er tillatt betyr det imidlertid ikke at det automatisk er tillatt å la dyrene bevege seg fritt overalt i området. For eksempel vil det i praktisk talt alle ferieanlegg ikke være tilgang for hunder og katter i basseng- og grøntområdene. I aller høyeste grad gjelder dette også for restaurantområder og tilsvarende. Ofte er det påbudt å ha hunder i bånd. For basseng knyttet til frittstående boliger er det selvsagt heller ikke tillatt å la hunder bade i bassenget. Kjæledyr må ikke forlates alene i leieobjektet.

      Når det gjelder hunder og katter vil de fleste land kreve at kjæledyret skal ha et eget pass (EU-pet-passport) der status for rabiesvaksinasjon er beskrevet. Dyrene må være identifiserbare ved mikrochip, de må være chipmerket. For en del hunderaser, i det vesentlige såkalte kamphunder, knytter det seg særskilt strenge regler til innreise i noen land. I noen land kan det være forbud mot slike hunder. Det er viktig å skaffe seg informasjon om forholdene dit du skal dra så tidlig som mulig. Dette kan skje ved kontakt med veterinær eller ved å søke informasjon på internett.

      Dersom kjæledyr medbringes uten at det er gitt tillatelse til dette kan den som er ansvarlig for å overlevere nøkkelen nekte å gjøre dette. Det gir også grunnlag for å inndra nøkkelen underveis i oppholdet dersom det på et senere avdekkes at det er kjæledyr på eiendommen.

    9. Som en hovedregel er det tilgjengelig servise og bestikk i et omfang tilpasset antallet personer som skal bebo utleieobjektet. Tekniske husholdningsapparater som stekeovn, mikrobølgeovn, oppvaskmaskin, kaffetrakter eller vaskemaskin er bare tilgjengelig dersom dette uttrykkelig er angitt i beskrivelsen av objektet.
    10. Oppvarming/mulighet for oppvarming. Feriehus og leiligheter som er tilgjengelige i områder som typisk besøkes om sommeren, særlig i sydlige strøk, har ikke alltid oppvarmingskilder. Det er en regel at sentralvarme, gassbasert oppvarming, elektrisk oppvarming eller ved/pelletsovner betjenes av leietaker. Hvis det er behov for det kan man få tilgang til informasjon om bruksmåter for utstyret fra nøkkeloverleverer eller huseier.
    11. TV/TV-mottaker. TV dersom dette er nevnt i beskrivelsen betyr fargeTV. Dersom TV-mottak er mulig via satellitt eller kabel er dette nevnt i teksten som SAT-TV eller kabel-TV. Dette betyr imidlertid ikke at det er garantert at alle programmer også kan mottas på alle språk.
    12. Internett/WIFI er bare tilgjengelig dersom det eksplisitt er nevnt i beskrivelsen. Vi gir ingen garanti for kontinuerlig tilgjengelighet, hurtighet, kompatibilitet eller sikkerhet. Du må derfor selv sørge for nødvendig sikkerhet for databruken din under oppholdet. Det kan foreligge begrenset tilgang. Internett/WIFI er ofte basert på feriebruk, hvilket vil si at forbindelsen kan være uegnet for arbeid/business-bruk eller liknende.
      Bruken av internett/WIFI foregår fullstendig på ditt eget ansvar. Bruken av internett/WIFI må foregå innenfor de til enhver tid gjeldende lover og bestemmelser. Du forplikter deg særlig til å ikke laste ned materiale som er rettighetsbelagt (for eksempel filmer, musikk), men som kan lastes ned illegalt via nettsider for fildeling eller liknende. Du forplikter deg også til å bringe informasjonen om disse bestemmelsene videre til de du reiser sammen med (inkludert mindreårige personer) og å se til at disse bestemmelsene overholdes gjennom at du fører kontroll med aktivitetene. For det tilfelle at det forekommer brudd på disse bestemmelsene (slik det er beskrevet under teksten Internett/ WIFI) på en slik måte at det oppstår et straffbart forhold står du ansvarlig for dette og tredje part vil ikke kunne holde oss ansvarlige for det inntrufne.
    13. . Dersom hage/terrassemøbler er beskrevet betyr ikke dette at det nødvendigvis er en hagestol tilgjengelig for hver av de tilstedeværende. Dette gjelder også for solsenger som det ofte er begrenset tilgang på. Puter til solsenger er av hygieniske grunner ikke tilgjengelige for en del eiendommers vedkommende. Hagesofaer og solskjermer er også kun tilgjengelige dersom det er eksplisitt nevnt i beskrivelsen av objektet.
    14. I beskrivelsen av eiendommen er det opplyst om det er tilgang til svømmebasseng enten i feriehuset eller feriekomplekset, som regel også med angivelser av åpningstidene for de ulike sesongene. Man må imidlertid være oppmerksom på at de tidspunktene som er angitt i teksten kan være gjenstand for endringer knyttet til ulike værforhold. For bassenger i feriekomplekser er det viktig å være observant på de lokale bestemmelsene om åpningstider som er fastsatt av ledelsen ved stedet samt om det foreligger spesifikke regler for bruk av bassenget. Eksempler på dette kan være krav til /begrensninger ved bruk av antrekk, baller og annet badeutstyr, luftmadrasser osv., noen steder, for eksempel i Italia, er det ikke uvanlig at det kreves bruk av badehette.
    15. Som leietaker har du lov til å benytte hele leieobjektet inkludert møblement og daglivsrelaterte gjenstander. Du forplikter deg ved leie til å behandle objektet, inventaret og tilknyttet utstyr og gjenstander med størst mulig forsiktighet. Du er forpliktet til å erstatte enhver skade som du eller dine medleiere eller gjester måtte forårsake under leieperioden. Erstatning for skader kan trekkes fra depositumbeløpet.
    16. Det er ikke tillatt å medbringe og koble til gjenstander eller innretninger som krever mye ressurser så som aircondition-anlegg, minisvømmebasseng, elektriske biler etc.
    17. Ved noen større feriekomplekser må man være forberedt på at det kan bli krevet av deg at du bærer et armbånd. Dette må aksepteres på bakgrunn av behovet for å holde kontroll over hvem som har lov til å være på anlegget samt for organisatoriske hensyn.
    18. Objektet som leies må ikke brukes av flere personer enn det som er opplyst i katalogen eller på internettsiden og som er bekreftet i voucheren. Det maksimale antallet personer som er angitt inkluderer også barn og småbarn dersom man ikke har forhåndsavklart annet med HHD og fått dette bekreftet på voucheren.
    19. Overskredet antall personer i objektet kan føre til at nøkkeloverlevereren ikke leverer ut nøkkelen, til at nøkkelen kan bli inndratt underveis i oppholdet eller til at det legges et påslag på leien samt påløper mulige tilleggskostnader i tillegg til dette. Beskrivelsene av infrastrukturen på stedet der utleieobjektet befinner seg slik dette fremkommer i brosjyrene, i reisebekreftelsen og i dokumentene (når det gjelder transportmidler, butikker, restauranter, sportstilbud, offentlige strender og liknende) er ikke inkludert i det tilbudet vi har plikt til å sørge for at foreligger. Disse virksomhetene beslutter på eget grunnlag hvilke åpningstider og øvrige bestemmelser som gjelder. Det samme gjøres gjeldende for offentlige og private tilbydere av tjenester (så som vann, elektrisitet). Informasjonen om de klimatiske forholdene er heller ikke å forstå som en forsikring om hvordan forholdene vil være. Forhold knyttet til eventuelle plikter angående informasjon, referanser og ivaretakelse som måtte være pålagt HHD forblir upåvirket av dette.
    20. Spesialtilbud. Ved spesialtilbud for eksempel 3=2 eller 7=5 med prosentvis reduksjon av leieprisen basert på rabatt for tidlig booking, spesialtilbud for familier og pensjonister, skal de variable tillegsskostnadene betales for hele oppholdet.
    21. Som regel er ankomsttiden mellom klokken 16.00 og 19.00 på den planlagte ankomstdagen.. Dersom det er sannsynlig at du blir forsinket vær vennlig å informere nøkkeloverlevereren så snart som mulig. Han vil da gjøre en innsats for at du blir tatt imot når du ankommer (muligens vil dette medføre et ekstraebyr). Dette kan imidlertid ikke garanteres å gå i orden. Dersom det er en mulighet vil du kunne se angitte alternative ankomsttider i reisedokumentene dine.
    22. Vennligst vis frem reisedokumentene dine til nøkkellevereren når du ankommer. Det er ikke alltid nøkkel hentes og tilbakeleveres på det stedet der utleieobjektet befinner seg.
    23. Ankomstdager som avviker tidsmessig fra det som er bekreftet i bookingen er ikke alltid mulig å få til. Dette har med organiseringsmessige forhold å gjøre Uansett må forespørsler om slike avvik rettes til HHD. Dersom avviket lar seg gjennomføre vil du få skriftlig bekreftelse på dette fra HHD.
    24. Dersom du ikke kan overta objektet som planlagt på grunn av trafikale forhold, streiker etc., eller av personlige grunner må du dekke leieprisen for hele perioden. Det samme gjøres gjeldende dersom du forlater objektet forut for at leietiden er over. Dersom du ønsker å forlenge oppholdet ditt bør du ta dette opp med bookingkontoret på et tidlig tidspunkt. I sesongen kan det være ventetid på stedene der nøkkeloverlevering skal gjennomføres.
    25. Ved dagen for avreise slik denne er angitt i bookingbekreftelsen, må eiendommen være forlatt innen kl 10.00 senest og overlatt til utleier eller dennes representant rengjort og i samme stand som ved overtakelsen. Ved avvikende avreisetidspunkt kan du finne informasjon om dette i reisedokumentene dine.
  5. Endringer i kontraktens innhold forut for at reisen er påbegynt.

    HHD kan gjøre endringer ved bookingen før bookingen starter i den grad disse endringene er små og ikke medfører avvik som gjør at bookingen som helhet kommer dårligere ut enn den opprinnelige bestillingen. Kunden skal få melding om dette uten forsinkelse formidlet via et permanent datamedium etter at informasjon om grunnlaget for endringen er avklart.

    For det tilfelle at det gjøres for kunden vesentlige endringer i kontrakten står du fritt til å akseptere endringene eller til, kostnadsfritt, å trekke deg fra kontrakten innenfor den perioden som du får opplyst om gjelder med tanke på å trekke deg fra kontrakten. Du skal få opplysninger om perioden der du fritt kan trekke deg fra kontrakten samtidig med at du får opplysninger om endringene som er kommet på i kontrakten. Du kan i noen tilfeller også få tilbud om en erstatningsreise dersom dette er noe vi tilbyr i ditt tilfelle. Dersom du ikke har gitt tilbakemelding til oss innen den perioden du har fått informasjon om å gi slik tilbakemelding innenfor, defineres dette som at du har godtatt de endringene du har fått tilbud om i kontrakten. Mulige krav basert på garantier forblir uberørt av dette.

  6. Kansellering av booking.

    Du kan trekke deg fra bookingen når som helst forut for at den starter, og i alle tilfelle senest innen 14 dager fra da avtale om bookingen ble inngått. HHD må da ha mottatt en erklæring fra deg om at du avlyser din booking. Dersom bookingen er gjort via et reisebyrå eller liknende, kan kanselleringen også blir gjort gjennom informasjon til reisebyrået/reiseagenten. Det er i din egen interesse at slik avbooking blir gjort skriftlig. Dersom du trekker deg fra bookingen før den starter eller i tilfelle av no-show er du forpliktet til å betale HHD de avbestillingsgebyrer som er listet opp nedenfor. Dersom det oppstår ekstraordinære situasjoner på bestemmelsesstedet, eller i nærområdene til bestemmelsesstedet, som påvirker muligheten til å komme seg til bestemmelsesstedet har HHD ikke rett til å kreve gebyr for avlyst booking. Omstendigheter er ekstraordinære og uunngåelige dersom disse er utenfor HHDs kontroll og dersom konsekvensene av omstendighetene heller ikke kunne vært unngått dersom alle nødvendige forhåndsregler var blitt tatt.

    HHD har fastsatt følgende engangssummer som gebyr for kansellering, man har da tatt i betraktning perioden mellom at kunden har gitt beskjed om kansellering og til reisen skal begynne, og muligheten for å kompensere for kanselleringen ved at tilbudet som avlyses kan benyttes på andre måter.

    Som er regel er kanselleringsgebyret som følger::
    – 10% av leieprisen inntil 43 dager før leietiden starter
    – 50% av leieprisen fra den 42 til den 29 dagen forut for at leietiden starter
    – 80% av leieprisen fra den 28 til den 2 dagen før leietiden starter
    – Hele leieprisen dersom kansellering meldes senere enn 2 dagen eller det oppstår en no-show situasjon

    Du som leietaker står fritt til å bevise overfor HHD at ingen eller vesentlig mindre skade inntraff ved kanselleringen enn det den krevde engangssummen tilsier. På din anmodning er vi forpliktet til å gi deg informasjon om bakgrunnen for størrelsen på kanselleringsgebyret. Dersom vi er forpliktet til å tilbakebetale bookingprisen som følge av kansellering betaler vi omgående, og uansett aldri senere enn 14 dager etter at kansellering er foretatt.

    HHD kan trekke seg fra kontrakten før tjenesten starter dersom tjenesten kontrakten omhandler ikke lar seg levere grunnet uunngåelige, uforutsette hendelser. I slike tilfeller vil HHD ikke ha krav på at bookingprisen betales.

    Prosedyren avviker fra reglene som er beskrevet under Kansellering dersom du gjør bruk av retten din til å sørge for at en annen leietaker overtar bookingen. Det er imidlertid en forutsetning at HHD som en hovedregel mottar en forpliktende melding om dette i god tid før leietiden starter slik at nødvendige endringer i planlegging kan finne sted. En ytterligere betingelse er at erstatningsleietakeren oppfyller kravene til å kunne leie utleieobjektet og at det ikke foreligger forhold som er til hinder for at han kan gå inn i leieforholdet. Når det foreligger bekreftelse på at ny leietaker er registrert til erstatning for den som har trukket seg, vil ny leietaker omfattes av de plikter og rettigheter som fremgår av kontrakten. De kostnader som påløper for HHD ved disse endringene vil bli belastet deg til en kostnad av 225 NOK pr prosess.

  7. Avslutning av leieforhold på bakgrunn av problemskapende oppførsel hos leietaker.

    HHD kan avslutte kontrakten uten forutgående varsel dersom leietaker gjentatt opptrer forstyrrende, utviser atferd som er til hinder for at service som forutsatt kan gjennomføres, setter andre i fare med sin atferd eller på andre måter opptrer i strid med kontrakten. I slike tilfeller er bortfaller muligheten for å få tilbakebetalt utlegget for bookingen selv om opparbeidete utgifter eller fordeler ved annen bruk er motregnet, gjelder det, inkludert beløp som eventuelt er kreditert av tjenesteleverandøren.

  8. Ansvar og ansvarsbegrensning

    Vi har plikt til å sørge for at de tjenesteleverandører vi inngår avtaler med yter tjenester i tråd med de bookinger du gjør hos oss og yter tjenestene på en kompetent måte. Vi har ingen forpliktelser overfor deg i forhold til de tjenestene du mottar fra leverandørene, unntatt i de tilfeller der det kan bevises at vi åpenbart har forsømt vår plikt til å sørge for at tjenesteyterne opptrer på en kompetent måte og dette har medført at du har blitt skadelidende. Derfor, gitt at vi har valgt tjenesteytere som fyller våre kriterier som rimelig kompetente, fraskriver vi oss ansvar for hendelser som måtte oppstå mens du mottar tjenester fra tjenesteyteren det måtte gjelde eller handlinger eller unnlatelser fra tjenesteleverandøren, dennes ansatte eller agenter.

    HHDs ansvar for skadeverk som skyldes brudd på kontraktsforhold som ikke innebærer fysisk skade, sykdom eller død og ikke har skjedd med forsett avgrenses til 3 ganger prisen for reisen. Ethvert krav som overskrider dette under henvisning til internasjonale bestemmelser eller regler basert på slike bestemmelser vil ikke bli berørt av disse begrensningene.

    HHD skal ikke stå til ansvar dersom mangelen ved reisen skyldes noen av de følgende årsakene:
    * Uaktsomme handlinger eller uaktsomme unnlatelser forårsaket av deg selv eller andre personer som også benytter tjenestene
    * Uforutsigbare eller uunngåelige unnlatelser ved tredjepart som ikke er involvert i utførelsen av det tilbudet som fremgår av kontrakten
    * Uunngåelige, ekstraordinære omstendigheter

  9. Samarbeidsforpliktelser, fremsettelse av krav (henvendelser til riktig instans, avgrensninger, forlik ved forbrukertvister)

    Som kunde må du informere HHD eller reiseagenten din dersom du ikke har mottatt reisedokumentene dine innenfor den tidsfristen vi har oppgitt. Innenfor rammen av de generelle bestemmelsene er du forpliktet til å bidra til at skadene som følger av eventuelle problemer, som måtte oppstå i forbindelse med tjenestene du skal motta, blir så små som mulig.

    Dette innebærer en plikt til å rapportere uten forsinkelser, om eventuelle problemer oppstår på stedet direkte den lokale nøkkelansvarig eller ansvarig kontor på plass slik at nødvendige tiltak kan iverksettes for å undersøke klagen slik at problemet kan utbedres eller annet tilbud/ kompensasjon for det som ikke virker er nødvendig. Hvis feilene ikke kan rettes innen rimelig tid, bør dette kommuniseres til HHDs lokale kontor i Stockholm. Unnlatelse av å følge disse instruksjonene gir deg ikke rett til en erstatning etterpå.

    HHD Service AB
    Grev Turegatan 77
    SE-114 38 Stockholm, Sverige
    +46 (0)8 216550 (du kopplas vidare till vår 24-7 efter stängningstid).

    En forutsetning for kompensasjon er at du umiddelbart rapporterte manglene (reklamasjon) og at tilstrekkelige tiltak ikke ble tatt. En forutsetning er imidlertid at du har krevd HHD-tiltak innen en rimelig tid etter at forholdet ble kjent, eller burde ha blitt kjent, og at fristen utløpt uten resultat. Eventuell tidsbegrensning er ikke nødvendig dersom handlingen er nektet av HHD som reisearrangør eller om omgående tiltak er tatt.

    Eksterne forhold, for eksempel bestemte regionale forhold som insekter, løse hunder, dårlige værforhold eller lokale levestandard, gir deg ikke rett til kompensasjon.

    Tjenesteleverandører (eiere, nøkkelansvarlig, byrå etc.) fungerer verken som en guide eller representanter fra HHD, og har heller ikke myndighet til å godkjenne og / eller motta rettslig bindende krav.

    Krav mot HHD på grunn av mislighold av avtalen må kreves innen 3 – tre – år fra oppholdets slutt.Det kan forekomme unntak fra denne bestemmelsen og du rådes i slike tilfeller til å innhente råd fra jurist.

    Du kan også gå inn på Europakommisjonens onlinetjeneste når det gjelder konfliktløsning. Denne er tilgjengelig på http://ec.europa.eu/odr.

  10. Sikring av kundens penger

    I tilfelle av at HHD AG skulle gå konkurs eller lignende er det etablert systemer for å sikre at kundens penger blir tilbakebetalt og ikke går tapt i den grad:

    1. tjenesten ikke blir levert
    2. den reisende aksepterer å foreta betaling på oppfordring fra tjenesteleverandører med utsikt til å levere de tjenestene som er forutsatt, krav om betaling for tjenester som ikke er blitt oppfylt fra HHD AG

    Dersom HHD AG blir insolvent og det åpnes en konkursprosess mot verdiene i HHD AG, og en begjæring om konkurs avvises med bakgrunn i manglende kapital hos selskapet skal dette sidestilles med at selskapet er insolvent.

    Ovennevnte forutsetningen for sikkerhet for kundenes penger er begrenset. Dette skal kun gjelde for alle beløp som det stilles krav for med en begrensning tidsmessig til ett år og inntil ett samlet beløp opp til 45 millioner sveitserfranc. Dersom dette beløpet ikke er tilstrekkelig til at alle kundene kan få sitt utestående fra selskapet skal erstatningsbeløpene reduseres i en ratio svarende til totalbeløpet til maksimumbeløpet. Utestående fordringer skal kun utbetales etter utgangen av det året der den forsikrede hendelsen inntraff (01.01 til 31.12). Sikkerheten for kundenes penger ivertas av AXA Versicherungen AG, Kredit & Kaution, Postfach 357, CH-8401 Winterthur, et sveitsisk firma som er underlagt sveitsiske finansreguleringer.

  11. Databeskyttelse

    Våre personvernregler gjelder for behandlingen av personlige data i forbindelse med de herværende generelle betingelser og regler.

  12. Avbestillingsforsikring

    Som ledd i vår service får du en avbestillingsforsikring som en integrert del av bookingen. Prisen for denne forsikringen er inkludert i bookingen og forsikringen er levert av Europäische Reiseversicherung AG. Ved inngåelse av en bookingavtale vil samtlige av deltakerne i bookingen være omfattet av avbestillingsforsikringen. Sammen med bookingbekreftelsen vil du også motta forsikringspolisen der du kan lese hvilke betingelser som gjelder samt ytterligere detaljer om forsikringen. Vi anbefaler også at du selv sikrer deg med ytterligere reiseforsikring i tillegg til avbestillingsforsikringen.

    Anbefalinger om privat ansvarsforsikring

    Som regel vil en privat ansvarsforsikring også dekke forhold som gjelder skader som kan oppstå i feriehus og –leiligheter som oppstår som følge av ting du som kunde foretar deg. Vi anbefaler at du som kunde sjekker betingelsene for slike forsikringer og hvorvidt forsikringen dekker slike skader inkludert skader som oppstår i utlandet.

  13. Pass, visum, helse, toll og utenlandsk valuta

    Som kunde er du personlig ansvarlig for å rette deg etter de bestemmelser som gjelder innreise i og utreise fra det landet du reiser til herunder helsebestemmelser, pass- og visumregler og regler for å bringe med seg kjæledyr til landet. Informasjon om disse bestemmelsene kan du bl.a. finne på nettsiden til politiet https://www.politiet.no/tjenester/pass/ut-a-reise/

    Ambassader og konsulater kan også bidra med slik informasjon.

    Alle ulemper som måtte knytte an til situasjoner forårsaket av manglende etterlevelse av bestemmelsene, og da særlig kostnader knyttet til hjemsendelse, vil du selv måtte være ansvarlig for å dekke. Unntaket fra dette er dersom situasjonen er forårsaket av at HHD med forsett har gitt feil eller manglende informasjon.

  14. Valg av lov, sted for rettshåndhevelse (verneting), diverse forhold, lovanvendelsen

    I den grad det er mulig å velge lov og verneting er partene enige om at det skal være NORSK lovanvendelse som legges til grunn og sted for rettshåndhevelse (verneting) er i Oslo i NORGE.

    Diverse bestemmelser
    De forannevnte betingelser gjelder ikke:
    Dersom og så langt det er gjort avtaler som medfører at saken kommer ut i kundens disfavør og denne avtalen står i motstrid til internasjonale bestemmelser som ikke kan fravikes og som derfor må legges til grunn for reisekontrakten mellom kunden og HHD, eller.

    Dersom og så langt bestemmelser innen et EU-/EØS-land der kunden har statsborgerskap opererer med regler for kundeforhold som kan gjøres gjeldende i forhold til kontrakten mellom kunden og HHD, og som vil falle mer heldig ut for kunden er det disse reglene som vil være gjeldende.

    At enkelte deler av kontrakten settes til side skal ikke medføre at kontrakten som helhet betraktes som ugyldig.

    Contract Principal
    HHD AG
    Sägereistrasse 20,
    CH-8152 Glattbrugg
    +41 (0)43 810 91 26

    Data Protection Coordinator
    Prof. Clemens Pustejovsky
    Wallstraße 6
    D-79098 Freiburg
    Tel: +49 (0)761 2168 680

Beskrivelse

Interiør

2 rom leilighet 53 m2, på bakkeplan. Stue/spisestue med, 1 dobbel sovesoffa (140 cm, lengde 200 cm), satelit-TV og air-conditioning. Utgang til terrassen. 1 rom med 2 senger (90 cm lengde 200 cm). Åpent kjøkken (4 keramiske kokeplater, brødrister, vannkoker, mikrobølgeovn, frys, elektrisk kaffemaskin). Dusj/WC. Terrasse 5 m2. Terrassemøbler. Vakker utsikt av havet. Fasiliteter: Internett (trådløs LAN [WLAN], gratis).

Eksteriør/Omgivelser

Fin flermannsbolig "Mira", med 2 etasjer. 400 m fra sentrum av Umag, 20 m fra sjøen, 20 m fra stranden, i det grønne. Fellesbruk: tomt 1'000 m2 (inngjerdet) med plen og trær. Lysthus, grill. I huset: internetilkobbling. Offentlig parkering. Butikk, restaurant 300 m, bussholdeplass 2.5 km, togstasjon 34 km, sandstrand 300 m, strand ved klipper, betonglagt strand 20 m. Golfbane(18 hull) 8.5 km.

Alle boliger i samme kompleks: 15896 , 15897 , 517374 , 517375 , 924772

Fakta

  • Feriebolig ID 517374
  • Antall personer 4
  • Husstørrelse 53 m2

Avstand

  • Avstand vann 20 m
  • Golf 9 km
  • Hav 20 m
  • Sentrum 400 m
  • Strand 20 m

Om ferieboligen

Generell
  • 100% økologisk oppvarming
  • Alle vinduer har to lag glass
  • Hage
  • Klimaanlegg
  • Nærmeste flyplass (PUY, Pula)
  • Nærmeste flyplass (ZAG, Zagreb)
  • Resirkulering
  • Seiling muligheter
Uteområde
  • BBQ
  • Inngjerdet
  • Sykkelstier
  • Terrasse
  • Uteplass
Rom
  • Baderom: 1
  • Etasje: ground_floor
  • Rom: 2
  • Soverom: 1
  • Toaletter: 1
Soverom
  • Barnesenger
WC/Bad
  • Dusj
Kjøkken
  • Elektrisk kaffemaskin
  • Fryser
  • Mikrobølgeovn
Underholdning
  • TV
Øvrige fasiliteter
  • Internett
  • Riding muligheter
  • Surfing muligheter
  • WLAN

Kart